fbpx
Svoboda jednotlivce, volný trh, malý stát a mír
Liberální institut
Liberální institut

Debata Jana Macháčka: Pokus omezovat leteckou přepravu je populismus

0

Toto opatření se má dotknout zejména tras Paříž-Nantes, Paříž-Lyon a Paříž-Bordeaux. Podle mého zběžného hledání jsou cenově zhruba na stejno (někdy vychází levněji vlak, jindy letadlo – a to v této dosud pandemické době), časově člověk ušetří zhruba hodinu až hodinu a půl v samotném dopravním prostředku, ale letiště bývají mnohem hůře přístupná než nádraží. O nepohodlnosti vzhledem k security theatru, kdy si pasažéři nesmějí vzít na palubu pití, ani nemluvě.

Cesta letadlem na takovou krátkou vzdálenost mi nepřipadá jako něco, co by mnoho lidí podstupovalo, pokud to pro ně není lepší z nějakého dodatečného důvodu, například mají navazující spoj, nebo míří z letiště jinam než kupříkladu do centra Bordeaux. Je tedy otázkou, kolik „zbytných“ cest se tak vykoná. A jako vždy se nabízí mírnější varianta – zvýšit cenu letu nějakou daní. Daně z letecké dopravy by se meměly zvyšovat, ale jde o efektivnější řešení než zákaz.

Francie je nerozhlehlejší zemí Evropské unie, proto „problém“ vnitrostátních letů bude v dalších zemích o to menší. V České republice nic takového řešit nemusíme. Vnitrostátních letů máme minimum a rychlovlaky žádné. Cesta z Prahy do Karlových Varů na palubě Krušnohoru zabere téměř 3,5 hodiny.

Martin Pánek, ředitel Liberálního institutu

Zdroj: https://ceskapozice.lidovky.cz/debata-jana-machacka/pokus-omezovat-leteckou-prepravu-je-populismus.A210415_213519_machackova-debata_lube

Sdílej

O Autorovi

mm

Martin Pánek je ředitelem Liberálního institutu a bývalým šéfredaktorem Laissez Faire. V minulosti pracoval jako poradce v Evropském parlamentu a je autorem knih Kompletní slepice a Částečná kráva.

Comments are closed.

All search results