fbpx
Svoboda jednotlivce, volný trh, malý stát a mír
Liberální institut
Liberální institut

Kampaň místo systémových změn

0

Když se v činnosti některého státního úřadu objeví značná negativa, která by mohla vést ke snížení popularity politika, který za ní zodpovídá, tak ten se v našich poměrech snaží najít východisko v odpoutání pozornosti občanů od svých průšvihů. Tak například u ministerstva vnitra: V civilní oblasti naprosto nepovedená reforma státní správy, která vyústila v nárůstu počtu zaměstnanců a dalším nárůstem výdajů ze státního rozpočtu. Falšování policejních statistik vedoucích až k tomu, že vraždy byly vydávány za sebevraždy, administrativní zatěžování policejního aparátu, několikanásobné zvýšení prováděných odposlechů desítek tisíc subjektů, manipulace policejních vyšetření, krytí závažné trestné činnosti určitých složek policejního sboru, korupce a mafiánské vztahy zasahující až do nejvyšších pater Ministerstva vnitra a Policie. To vše bývá výsledkem politiků, kteří se více soustředí na vytváření svého image než na systémová opatření. Jak tuto situaci řešit? Připraví se nějaká kampaň, která má za úkol odvést pozornost médií od problémů trápících tento resort.
A tak co nám přinesla akce Kryštof? Podle předběžného celkového hodnocení této kampaně se ukázalo, že počet mrtvých na našich silnicích se  nepodařilo snížit. Ukázalo se, že předpisy a samotná akce spíše v mnoha oblastech postihla ty slušné svou nebývalou buzerací a opakovaným prohlížením vozidel, kontrolováním žároviček a prošlosti obvazů v krabičkách první pomoci, buzerací řidičů  v místech, kde je nesmyslně snižována rychlost vozidel až na hranici, kdy auta již nejedou, ale poskakují.

V žádném případě se nezastávám neukázněných řidičů. Ale zkusme hledat příčiny množství mrtvých a těžce zraněných při rostoucím počtu havárií i trochu někde jinde. Při několikanásobně zvýšeném počtu automobilů v posledních 10 letech, které jezdí po našich silnicích, došlo jen k nepatrnému nárůstu délky dálnic. Počet kilometrů silnic první a druhé třídy se téměř nezměnil. Na desítkách, možná i stovkách obětí dopravních nehod se podepsali ekologové svým nesmyslným bráněním ve výstavbě řady úseků dálnic, a tím snižují bezpečnost jízdy na našich silnicích. Kolik desítek, či stovek havárií s následkem smrti si vyžádalo takzvané nepřizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky či nesprávný způsob jízdy, které však byly zaviněny špatným stavem vozovek. Kde jsou dneska již stamiliardy vybrané za uplynulé desetiletí na spotřebních daních za pohonné hmoty?

Sdílej

O Autorovi

mm

Liberální institut je nejstarší český liberální think-tank. Naším cílem je propagace myšlenek svobody jednotlivce, volného trhu, minimální vlády a míru.

Leave A Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..